TABLETNEK OPLOSSINGEN

Wat kan ik doen als ik klachten heb?

Oplossingen

De oplossingen bij klachten door een tabletnek of het voorkomen van een Tabletnek zijn onder te verdelen in 4 categorieen:

• 1) Preventief; het voorkomen van klachten, voordat er klachten zijn.
  • 2) Lichte klachten; voorkomen van erger en klachten verminderen.
  • 3) Behoorlijke klachten; het verhelpen van pijn/stijfheid/overbelasting en oplossingen daartegen.

1) Preventief; het voorkomen van klachten, voordat er klachten zijn.

10 Tips om het ontstaan van een Tabletnek te voorkomen!

2) Lichte klachten; voorkomen van erger en klachten verminderen.

Dit is een gebied waar naast adviezen zoals preventie een eventueel een bezoek aan de fysiotherapeut een rol speelt. Afhankelijk van de mate van klachten is dit zelf nog op te lossen of heeft men de hulp van een fysiotherapeut nodig.

• Mocht u, ondanks de voorzorgsmaatregelen, toch last van uw nek of schouderklachten hebben?
  • De fysiotherapeut kan u van uw (pijn)klachten afhelpen door bijvoorbeeld massage, maar ook medical tape kan daarbij helpen.
  • Daarnaast kunnen we u gerichte oefeningen geven zodat de nek, schouder en rugspieren versterkt worden en de kans op klachten afneemt.
  • Vervolgens samen met u naar een juiste houding op zoek gaan om herhaling van de klachten te voorkomen.
  • We hopen dat u daarna weer ongestoord kunt genieten van de mogelijkheden die de gsm, tablets en IPads ons bieden en dat de kans op een Tablet-nek en IPad-arm met alle voorzorgsmaatregelen geminimaliseerd wordt!

Toch klachten? Fysiotherapie!

Bij Arnhem Noord Fysiotherapie weten we waar het over hebben!