Medical Taping

Bij Medical Taping gebruiken we een elastische, antiallergische tape op de huid die een paar dagen kan blijven zitten, ook bij douchen. Deze tape ondersteunt de spieren en gewrichten in hun bewegen en functioneren en beïnvloed ook de huidreceptoren, bloedcirculatie en lymfeafvoer. De rekbaarheid van de tape is vergelijkbaar met de eigen huid en belemmerd de bewegingsvrijheid niet.

De tape werkt ondersteunend aan de behandeling.

Werking

De tape lift door de lichte trek die erop staat de huid, waardoor er ruimte vrij komt onder de huid. Hierdoor ontstaat er meteen een drukvermindering op het een gedane weefsel en wordt de lymfeafvoer en de bloedcirculatie weer hersteld. Tevens neemt de druk op de pijnreceptoren af, waardoor er direct een pijnvermindering ontstaat. Bewegen zal weer gemakkelijker gaan door de vermindering van pijn de en herstel wordt ingezet.

Voordelen

• Vermindering van pijn, vaak diect al
  • Vaak directe vermindering van druk
  • Lymfeafvoer en bloedcirculatie wordt hersteld en gestimuleerd
  • Bewegingsrichting en houding wordt gecorrigeerd
  • Gewrichten worden ondersteund
  • Bewegingsvrijheid wordt behouden

Speciale toepassingen

Hooikoorts

Hooikoortsklachten kunnen door Medical Taping sterk verminderen of er zelfs voor zorgen dat u het hooikoortsseizoen zonder klachten doorkomt!

Lymfetaping

Lymftaping is een techniek waarmee de afvoer van lymfevocht en dus ook de lymfedrainage ondersteund wordt.

AFSPRAAK MAKEN?